دنیای استانداردهای وب با سرعت در حال رشد و پیشرفت است و هرروز مباحث زیادی در کنسرسیوم وب جهانی از داوطلبان و مهندسان در نقاط مختلف دنیا برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای ساختن آینده‌ی وب برگزار می‌شود. بسیاری از استانداردها در مرورگرهای مدرن پیاده‌سازی شده‌اند و البته همیشه افرادی هستند که مرورگرشان در آخرین نسخه‌ها نباشد و البته مرورگرها هم همیشه درمورد همه‌ی استانداردها توافق ندارند و پیاده‌سازی ویژگی‌های جدید را به تاخیر می‌اندازند.


از طرفی این مسائل برای برنامه‌سازان و طراحان سیستم مشکلات زیادی را ایجاد میکند و در طراحی برنامه‌هایی که از استانداردهای جدید مانند webGL، webRTC و ... استفاده میکنند برنامه‌نویسان همواره باید بررسی کنند که مرورگر مورد استفاده‌ی کاربر از آن ویژگی‌ها بخوبی پشتیبانی میکند یا نه.


کتابخانه‌ی Feature.js یک کتابخانه‌ی ساده و سبک ( ۱kb ) برای بررسی پشتیبانی مرورگرها از تکنولوژی‌ها و استانداردهای مختلف وب در مرورگر است. با استفاده ازین کتابخانه نیازی نیست بنا به شرایط مرورگرهای مختلف کدهای زیاد و پیچیده ( به همت جاوااسکریپت! ) بنویسید و کار این بررسی‌ها را برای شما ساده میکند و البته هیچ نیازمندی هم خاصی ندارد.