سبک زندگی برنامه‌نویسی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

crontab.guru، ادیتوری برای Crontab

Cron یکی از ابزارهای متداول برای انجام خودکار کارهای تکراری و زمانبندی شده در سیستم‌های عامل شبه یونیکس، از جمله لینوکس است. کارهایی که در قالب تسک نوشته و اجرا میشوند اما نوشتن این تسک ها به دلیل ساختار دنباله ای از اعداد و تاریخ ها ممکن است گاهی اوقات سردرگم کننده باشد.
سایت crontab.guru یک ادیتور ساده برای جاب‌های Cron و یک تحلیلگر ساده برای بیان چگونگی عملکرد دستور نوشته شده‌ی شما دارد که نوشتن این مدل تسک‌ها را بسیار ساده کرده است. اگر احساس سردرگمی در کار با crontab دارید حتما سری به این crontab.guru بزنید.
۲۶ تیر ۹۵ ، ۲۲:۲۲ ۰ نظر
پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۸ ق.ظ
lon.gs : کوتاه کننده ی لینک نوشته شده در C

lon.gs : کوتاه کننده ی لینک نوشته شده در C

استفاده از کوتاه‌کننده های لینک در وب برای رفرنس دادن کوتاه و تمیز در نوشته ها امری متداول و پرکاربرد است. کاری که شاید bit.ly بهترین سرویس آن باشد اما لزوما سریع‌ترین آن نیست.

سرویس lon.gs یک سرویس کوتاه کننده‌ی لینک است که کد آن به زبان C و با بهره‌گیری درونی از SQLite نوشته شده است  و بنظر میرسد سرعت بالایی در پاسخ و جابجایی به صفحه ی مقصد دارد.

کد این سرویس بصورت آزاد روی گیتهاب در دسترس است. اگر قصد راه اندازی کوتاه کننده‌ی لینک خودتان را دارید احتمالا lon.gs گزینه ی خوبی برایتان باشد.

۰۳ تیر ۹۵ ، ۰۲:۲۸ ۰ نظر