سبک زندگی برنامه‌نویسی

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸ ق.ظ
روت۱۶ برای فارسی

روت۱۶ برای فارسی

رمزنگاری‌های ساده و رمزی نویسی یک روش جالب و پرطرفدار بین نویسندگان انگلیسی زبان است. روت۱۳ به عنوان یک الگوریتم رمزنگاری و رمزگشایی، یکی از شیوه‌های پرطرفدار انگلیسی زبان است.

حالا پروژه روت۱۶ هم سعی در پیاده سازی این روش برای فارسی زبانان و استفاده های متداول آنها دارد که امتحان کردن آن شاید سرگرمتان کند.


۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۸ ۰ نظر
يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ
ساخت سریع پروژه‌های لاراول با pipe-dream/laravel

ساخت سریع پروژه‌های لاراول با pipe-dream/laravel

با ظهور فریم ورک لاراول، کار طراحی و ساخت وبسایت ها و وب سرویس با php از هر زمانی ساده تر و البته حرفه ای تر شد. امکاناتی که توسعه دهندگان این زبان قبل از آن کمتر در دسترس داشتند، با لاراول به دنیای php قدم نهاد و این زبان و کاربرانش را در مسیر تازه ای وارد کرد.

حالا یک ابزار کدجنریتور برای لاراول تلاش میکند که ساخت پروژه‌های لاراول را از همیشه ساده تر کند، کافیست مدلهای وبسایت خود را به آن بدهید تا صفحات و وبسرویس مورد نیاز شما را به سادگی جنریت کند.

برای استفاده از این ابزار باید بسته‌ی pipe-dream/laravel را از روی کمپوزر نصب و اجرا کنید. طراح این ابزار، یک ویدیوی ساده‌ی دو دقیقه‌ای برای شروع کار با این ابزار برای شما ساخته است که بهترین راهنما برای این ابزار است.


۱۹ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۰۸ ۰ نظر

ورود با اپل

اپل پس از سالها، به شیوه‌ی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا همچون گوگل، فیسبوک و توییتراقدام به انتشار بسته‌ای برای برنامه‌نویسان برای اضافه کردن ورود دومرحله ای اینبار با اکانت شرکت اپل کرده اند.

اپل از این امکان در رویداد سالانه‌ی wwdc 2019 رونمایی کرد و امکانات جالبی برای این سرویس در نظر گرفته است که شاید نقطه ی روشن آن امکان عدم اشتراک ایمیل اصلی و اشتراک یک ایمیل غیر واقعی که امکان سینک با ایمیل اپل دارد، باشد.


برای آشنایی بیشتر با امکان sign in with apple ویدیوی این مراسم را ببینید.


لینکها

۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۰۳ ۰ نظر

کار با ردیت در ترمینال با rtv

ردیت و کانالهای پربار و متنوع و فعال آن در دنیا طرفداران و کاربران بسباری دارند. در ایران و بین کاربران فنی در حوزه‌های تخصصی و مخصوصا بین برنامه نویسان، ردیت شبکه‌ی اجتماعی متداولی است. 

پروژه‌ی rtv ( حالت مختصر برای Reddit Terminal Viewer )، ابزار خط فرمانیست که به کاربران خود امکان ورود و کار با ردیت را در محیط خط فرمان میدهد. اگر یکی از کاربران ردیت هستید و همزمان بخشی از زندگی خود را در ترمینال سیستم عاملتان به سر میبرید، شاید rtv لحظات خوبی برای شما رقم بزند.


لینک‌ها

۱۳ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۵۱ ۰ نظر

ابزار اثبات قضیه z3

اثبات قضایای محاسباتی و ریاضیاتی بصورت خودکار و کامپیوتری یکی از دغدغه های ریاضی دانان از ابتدای عصر کامپیوترها بوده است. مقالات زیادی انواع مختلفی ازین ماشین‌های اثبات را توصیف کرده اند.

z3 یکی ازین توصیف‌هاست که حالا توسط بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت به خوبی پیاده سازی شده و قابل استفاده است. همچنین بایندینگ‌هایی برای زبان سی، جاوا، oCamel و وب‌اسمبلی برای آن تهیه شده است که راهنمای جامع آن را میتوانید از توضیحات مخزن z3 بیابید.


مطالعه بیشتر


۱۲ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۳۴ ۱ نظر

داستان به نابودی کشاندن یک شرکت توسط دیجیتال اوشن

برنامه‌نویسان، مدیران فنی، متخصصین DevOps و عمده‌ی افراد دیگر در این حوزه سرویس دیجیتال اوشن ( digitalocean ) را میشناسند. سرویسی که زیرساخت ابری، vps، بلاک استورج و انواع خدمات ابری را در با قیمتی بسیار پایین و کیفیتی خوب در نقاط مختلف جهان در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

البته این سرویس به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه ایران به ایرانی‌های سرویس نمیدهد اما به نظر می‌رسد افراد زیادی در دنیا ازین سروی بهعنوان یک سرویس معتبر برای زیرساخت خود استفاده میکنند.

حالا نیکولاس بیویاس که صاحب یک شرکت دونفره است و خودش تنها نیروی فنی آن شرکت است و از دیجیتال اوشن به عنوان زیرساخت استفاده میکند، در یک رشته توییت توضیح می دهد که دیجیتال اوشن چطور شرکت او را به مرز نابودی کشانده است که مطالعه این رشته توییت و البته منشن‌های آن بسیار جالب به نظر می رسد.

۱۱ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۱ ۰ نظر